Dingen die me op zijn gevallen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Habes - WaarBenJij.nu Dingen die me op zijn gevallen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Habes - WaarBenJij.nu

Dingen die me op zijn gevallen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Weer een heel ander soort blog, maar hopelijk net zo leuk om te lezen.
Ik heb een rijtje verzameld met dingen die me in de afgelopen 2 weken zijn opgevallen in Thailand en de Thaise mensen.

- In Thailand leeft met in het jaar 2559

- In Thailand rijden ze aan de linkerkant van de weg (wist ik van te voren al) en ze rijden als gekken, ze houden zich niet aan hun eigen verkeersregels

- (sorry deze is niet zo smakelijk) Toilet papier mag niet in de wc gegooit, naast de wc hangt vaak een soort kraan om je mee schoon te maken en toilet papier gebruiken ze óf niet óf ze gebruiken het om zich af te drogen

- Hoe arm de mensen ook zijn (behalve daklozen) je kunt aan hun kleren niet zien dat ze arm zijn. Iedereen gaat hier netjes en verzorgd over straat

- Alles ziet er armoediger uit dan het is omdat de stroomkabels niet netjes boven de grond lopen

- Kinderen doen 's middags een dutje en slapen op de grond op een dun matje

- Tijdens de les zitten kinderen vaak op de grond

- Slaan met een liniaal mag hier nog steeds en wordt ook nog gedaan

- Door de vele bomen langs de weg lijkt Bangkok een redelijk groene stad maar echt groen, als in parken, is het niet

- Durianijs is niet te eten, de echte heb ik nog niet geprobeert

- De koning zie je overal, langs de weg op borden maar ook op bruggen over de weg heen. Iedereen houd van hem maar veel weten ze niet van hem

- Op de kraan zit alleen een knop voor koud water

- Ze eten met vork en lepel, rijst eten met een vork kan ik niet meer

- Schoenen moeten buiten de deur blijven, buiten de deur van het huis, van de school of klaslokaal en van de tempel

- Voor een 7eleven hoef je niet ver te lopen, op nog geen 5 minuten afstand heb ik er 2 zitten. Ik gebruik ze als supermarkt

- Porties eten zijn klein, meestal lunch formaat wat prima kan voor de kleine Thaise mensen, en komen nooit op het zelfde moment uit de keuken van het restaurant

- Thaise mensen mag je niet op hun hoofd aanraken, kinderen gaat meestal wel, kan ook niet anders als je hun haren moet doen

Al genoeg gehad?
Nog niet? Dan heb ik nog een kort overzichtje van mijn afglopen week.

Dinsdag tot en met vrijdag ben ik weer bij de schattige kleine kindjes geweest. Maandag ben ik thuis gebleven met een erge verkoudheid en zere keel (nee daar zou ik in Nederland niet op thuis blijven, maar het werd hier aan het begin wel aangeraden om te doen omdat je anders een slechte indruk achterlaat)
Woensdag hebben we een indrukwekkende presentatie gehad van Sister Louise, de voormalige hoofdnon van het project, over hoe het begonnen is en waar ze nu zijn.
Vrijdag zijn we als een malle na werktijd weg gegaan om de bus naar Ayutthaya te nemen. We hadden daar een hostel geboekt zodat we zaterdag daar de hele dag konden rondkijken. Bij aankomst vrijdag werden we gelijk al aangesproken door een tuk-tuk bestuurder, Ramon, die ons zaterdag wel een tuk-tuk tour wou geven, 4 uur lang. Ik vond hem een beetje eng en opdringerig maar de andere 3 waarmee ik was waren gelijk verkocht.
Zaterdag om 9 uur begon onze tuk-tuk tour. We hebben 6 tempels bezocht waarvan maar 1 een moderne tempel was. De andere waren allemaal vervallen tempels uit het tijdperk dat Ayutthaya de hoofdstad van Siam was. Na 4 tempels begonnen ze een beetje op elkaar te lijken. Als laatste zijn we afgezet bij een drijvende markt waar we naar toe wilde maar toen we merkte dat je entree geld moest betalen haakte de andere 3 af. Met moeite hebben we een tuk-tuk bestuurder gevonden die snapte waar we naar toe wilde en om 4 uur zaten we weer in het busje terug naar Bangkok.
Vandaag ben ik met een ander naar een markt geweest om souvenirs te kopen. Het was zo groot dat we van 10 tot half 3 daar rond hebben gelopen zonder heel erg veel te kopen. Daarna hebben we een tijd in een park gezeten en zijn weer naar huis gegaan.

Jullie zijn weer bij gepraat :)

Fijne week iedereen!

  • 09 Februari 2016 - 19:52

    Lenig Bron:

    Lieve Petra,
    Leuke om je blog te lezen. Het lijkt mij wel heel heftig om direct al alleen in een klas losgelaten te worden en dan Engels te moeten geven. Goed hoor dat jullie hebben aangegeven dat je dat niet had verwacht. Fijn dat je overgeplaatst kon worden. Het is toch wel fijn als je met plezier kunt werken en niet met stress.

    Wees blij dat je de rijst met een lepel mag eten en niet met je vingers! Ik dacht eigenlijk dat je thuis wel gewend bent om rijst met een lepel bij te eten, vanaf nu dus wel......haha,
    Ik wil je heel eerlijk zeggen dat ik het hartstikke goed vind hoe je je door moeilijke situaties heenslaat. Gelukkig heb ik niet meer over heimwee gelezen, dus ik hoop voor je dat je daar overheen bent!
    Veel plezier nog voor de komende weken.
    Lieve groetjes vanuit een regenachtig Assen.
    Lenie Bron.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Petra

Actief sinds 24 Nov. 2015
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 2321

Voorgaande reizen:

21 Januari 2016 - 25 Februari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: